ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 滋賀医科大学雑誌
  3. 第37巻, 2023
  4. 第1号(医学編)

Effect of Emotional Information on Breast Cancer Screening Attendance among Never-Screened Female Japanese Employees: a Cluster-Randomized Controlled Trial

https://doi.org/10.14999/0002000119
https://doi.org/10.14999/0002000119
8de5a8c6-9ece-4d2a-b8ba-b92ce27b613d
名前 / ファイル ライセンス アクション
jsums3701p020.pdf jsums3701p020.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-28
タイトル
タイトル Effect of Emotional Information on Breast Cancer Screening Attendance among Never-Screened Female Japanese Employees: a Cluster-Randomized Controlled Trial
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Breast cancer screening
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cluster randomized controlled trial
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 comic book
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 emotional information
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 encouragement
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 乳がん検診
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 クラスターランダム化比較試験
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 マンガ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 情動的受診勧奨
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 がん検診受診啓発
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14999/0002000119
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
その他のタイトル
その他のタイトル 乳がん検診受診経験のない女性従業員に対する情動的受診勧奨ツールの乳がん検診受診啓発効果: クラスターランダム化比較試験
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル ニュウガン ケンシン ジュシン ケイケン ノ ナイ ジョセイ ジュウギョウイン ニ タイスル ジョウドウテキ ジュシン カンショウ ツール ノ ニュウガン ケンシン ジュシン ケイハツ コウカ : クラスター ランダムカ ヒカク シケン
言語 ja-Kana
著者 GODAI, Kayo

× GODAI, Kayo

WEKO 1601
e-Rad 30708681

en GODAI, Kayo

Search repository
KAWAHARA, Mizuki

× KAWAHARA, Mizuki

WEKO 7604
e-Rad 50835931

en KAWAHARA, Mizuki

Search repository
SHIMA, Azusa

× SHIMA, Azusa

WEKO 1533
e-Rad 20635958

en SHIMA, Azusa

Search repository
TANAKA, Hideo

× TANAKA, Hideo

en TANAKA, Hideo

Search repository
OKAMURA, Tomonori

× OKAMURA, Tomonori

WEKO 1213
e-Rad 00324567

en OKAMURA, Tomonori

Search repository
MEKATA, Eiji

× MEKATA, Eiji

WEKO 7603
e-Rad 80314152

en MEKATA, Eiji

Search repository
MATSUMURA, Yoshie

× MATSUMURA, Yoshie

WEKO 1455

en MATSUMURA, Yoshie

Search repository
TATSUMI, Yukako

× TATSUMI, Yukako

WEKO 1555

en TATSUMI, Yukako

Search repository
NISHIKAWA, Tomofumi

× NISHIKAWA, Tomofumi

en NISHIKAWA, Tomofumi

Search repository
KIMURA, Takashi

× KIMURA, Takashi

en KIMURA, Takashi

Search repository
KAWATSU, Yuichiro

× KAWATSU, Yuichiro

WEKO 1668

en KAWATSU, Yuichiro

Search repository
MIYAMATSU, Naomi

× MIYAMATSU, Naomi

WEKO 7605
e-Rad 90314145

en MIYAMATSU, Naomi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigates the effectiveness of emotional information and basic information with monetary support in breast cancer screening attendance among female employees who had never had it. A total of 120 stores of a retail company in Japan were randomly classified into four groups; control, emotional information (comic book), basic information with a subsidy application form (leaflet), and combination. Among employees aged 30–49 years, the odds ratios and 95% confidence intervals for screening attendance compared with the control group were 2.50 (0.73–8.56) for the comic book group, 1.99 (0.54–7.28) for the leaflet group, and 3.41 (1.08–10.81) for the combination group. No significant effect was found for employees aged 50 years and over. A combination of basic and emotional information with a subsidy application form was found to be effective for encouraging breast cancer screening attendance among never-screened female employees in their 30s and 40s.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では、クラスターランダム化比較研究により、乳がん検診を受けたことのない女性従業員への乳がん検診受診啓発における情動的受診勧奨ツールの効果について年代別に検討した。小売業企業の計120事業所を30事業所ずつ無作為に非介入群、情報提供群(乳がん検診に関する基本的情報と補助金申請書のチラシ配布)、情動的介入群(読み手の感情に訴えるマンガ冊子配布による受診勧奨)、チラシとマンガの両方を配布する重点介入群の4群に割り付け、それぞれの事業所に勤務する女性従業員に媒体を配布した。その後1年間における乳がん検診受診について、30~49歳の従業員では検診受診のオッズ比と95%信頼区間は、非介入群と比較して情報提供群で1.99 (0.54-7.28)、情動的介入群で2.50 (0.73-8.56)、重点介入群で3.41 (1.08-10.81)であった。50歳以上の従業員では有意な関連は見られなかった。従来型の情報提供による受診勧奨に情動的受診勧奨ツールを組み合わせることで、乳がん検診を受けたことのない30~40代の女性従業員の検診受診促進に効果がある可能性が示された。
言語 ja
書誌情報 ja : 滋賀医科大学雑誌

巻 37, 号 1, p. 20-27, 発行日 2024-03-27
出版者
出版者 滋賀医科大学雑誌編集委員会
言語 ja
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-28 04:39:29.266545
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3